Будівельна амністія 2018 – початок.

Опубліковано April 24, 2018 в Будівництво і право власності, Публікації

Будівельна амністія 2018 – початок.

20 квітня 2018 року набрав чинності Закон України про внесенні змін до пункту 9 розділу V “Прикінцеві положення” Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності” щодо продовження терміну прийняття в експлуатацію об’єктів будівництва, збудованих без дозволу на виконання будівельних робіт.

Зміни передбачають, що орган державного архітектурно-будівельного контролю безоплатно протягом 10 робочих днів з дня подання ЗАЯВИ власниками (користувачами) земельних ділянок, на яких розміщені об’єкти будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1), збудовані на земельній ділянці відповідного цільового призначення без дозвільного документа на виконання будівельних робіт, за результатами технічного обстеження приймає в експлуатацію:

  • збудовані у період з 5 серпня 1992 року до 9 квітня 2015 року індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки загальною площею до 300 квадратних метрів, а також господарські (присадибні) будівлі і споруди загальною площею до 300 квадратних метрів;
  • збудовані до 12 березня 2011 року будівлі і споруди сільськогосподарського призначення.

Разом з тим, форма такої ЗАЯВИ, яка має бути розроблена Кабінетом Міністрів України, наразі не затверджена.

Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, затвердженого Постановою КМУ №461 від 13.04.2011р., затверджені наступні форми заяв:

  • Заява про внесення змін до декларації про готовність до експлуатації об’єкта, будівництво якого здійснено на підставі будівельного паспорта / декларації про готовність до експлуатації об’єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об’єктів з незначними наслідками (СС1) / декларації про готовність до експлуатації самочинно збудованого об’єкта, на який визнано право власності за рішенням суду;
  • Заява про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта та видачу сертифіката.

Тобто, жодна із затверджених форм заяв не може бути застосована для «будівельної амністії», оскільки у першій чітко визначено зміни до якого саме документу вона вносить, а друга відноситься до об’єктів із середніми та складними наслідками (СС2, СС3).

Крім цього, також потребує уточнення, яке саме технічне обстеження необхідно буде замовляти. Скоріш за все змін зазнає в цьому питанні саме пункт 10 вищезгаданого Порядку.

Також виникає питання, чи ці заяви потрібно буде подавати безпосередньо до органів ДАБК, або через центри надання адміністративних послуг (ЦНАП)?

Які дані треба буде зазначати у цих заявах та чи потрібні будуть додаткові документи, довідки тощо?

З якими ще труднощами доведеться зіткнутися у реалізації нової процедури «будівельної амністії», чи будуть органи ДАБІ дотримуватися строків прийняття об’єктів до експлуатації та чи задовільнять їх звіти про проведення технічного обстеження, дізнаємося вже на практиці.

Наразі залишається чекати лише, коли Кабінет Міністрів України внесе зміни до Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів.

Авторка статті: адвокат Олена Мрачковська